خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند انگیزه‌های بحرانی مردم در مراجعه به مراکز کلینیک و مشاوره در مشهد | مشاوره پیش از ازدواج نیازمند فرهنگ سازی است تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع)
سرخط خبرها

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور: زنان طلایه‌داران تبیین تمدن سازی فاطمی هستند

  • کد خبر: ۲۰۳۰۳۰
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور: زنان طلایه‌داران تبیین تمدن سازی فاطمی هستند
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: زنان نقش مهمی در تبیین تمدن‌سازی فاطمی دارند و طلایه‌دار این عرصه هستند.

به گزارش شهرآرانیور، انسیه خزعلی، جمعه ۸ دی در آیین افتتاحیه اجلاسیه بین‌المللی «بانوان پیشرو در تمدن سازی فاطمی» که به مناسبت بیستمین سالانه کنگره سیده نساء العالمین(س) که به همت معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی با همکاری مؤسسه لبیک یا زهرا (س) انگلستان و مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و بنیاد بین المللی عاشورا با حضور ۱۲۰ مهمان از بیش از ۱۰ کشور برگزار شد، گفت: امروز بانوان مسلمان در خط مقدم جبهه حق ایستاده‌اند، لذا توجه به مقام مادری و تقدیر و تقدیس آن از اهم وظایف امروز ماست.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور که در سالن طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی سخن می‌گفت، با اشاره به نقش موثر و جریان ساز بانوان به عنوان مادران سازنده نسل آینده در ساختن تمدن اسلامی فاطمی، خاطرنشان کرد: اکنون وظیفه زنان عفیف، پاسداری حریم‌ها و ارزش‌ها است که با سلاح علم، قدرت و دانایی خود در مقابل دشمن مجهز به همه سلاح‌ها بایستند و با جریان‌های ضد ارزشی غرب، مقابله کنند؛ بی شک پیروز و فاتح این میدان نیز این زنان ما خواهند بود.

خزعلی همچنین با اشاره به بیانی از حضرت امام که فرمودند «وظیفه زن‌ها انسان سازی است. اگر زن‌های انسان ساز از ملت‌ها گرفته بشود، ملت‌ها شکست خواهند خورد»، خطاب به بانوان حاضر در مراسم گفت: در دوران دفاع مقدس ما همواره در دفاع از اسلام از طریق پشتیبانی و حمایت، مداوای مجروحان و پرستاری آنان نقش آفرین بوده‌ایم؛ امروز نیز شما بانوان باید بدانید که در خط مقدم انسان‌سازی، اعتلابخشی به خانواده و حراست از مقام زن هستید. امروز شما باید در جنگ رسانه‌ای دشمن پیروز شوید، چراکه سلاح در دست شما و در خانه‌های شماست. سلاح همان کتاب آسمانی و معارف والا و ارزشمندی است که خداوند متعال ما را لایق آن دانسته و به ما ارزانی داشته است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در ادامه به جنایات رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی در غزه نیز اشاره و عنوان کرد: همان‌طور که جنایات اسرائیل در جنگ اخیر غزه برای تمام دنیا آشکار شد، با مطالبه‌گری و آگاهی بخشی به افکار عمومی باید جنایت سردمداران استعمار در نابودی خانواده و جایگاه بانوان را برای جهانیان افشا و آشکار و تلاش کرد تا صدای رهروان فاطمی به جهانیان رسانده شود.

خزعلی در حاشیه این مراسم گفت: خواهران ما از کشور‌های اروپایی برای رساندن صدای فاطمیون و رهروان مسیر حضرت فاطمه زهرا (س) و انقلاب اسلامی به جهان حرکتی را آغاز کرده‌اند که ما نیز در کنار و همراه آن‌ها در این مراسم حاضر شدیم و امیدواریم بتوانیم در مسیر اعتلابخشی به جایگاه زنان و خانواده به صورت هماهنگ حرکت و جریان‌سازی کنیم.

خزعلی با اشاره به لزوم همگرایی در مبارزه با هتاکان به کانون خانواده و زنان، تأکید کرد: ما به عنوان مدافعان حریم زنان و خانواده باید در برابر هتک حرمت‌هایی که به زنان و کانون خانواده صورت می‌گیرد، محکم و استوار بایستیم و پایداری به خرج بدهیم که ان شاء الله با این هم افزایی و تعامل در مسیر پیش رو، موفق وپیروز خواهیم بود.

وی در این رابطه گفت: به منظور دستیابی به این اهداف، با تشکل‌ها و زنان تاثیرگذار داخلی و خارجی تعامل‌ها و شبکه‌سازی‌هایی صورت گرفته که با این گروه‌ها و افراد در موضوعات گوناگون همکاری و هم اندیشی داریم.

تبیین شاخصه‌های بانوان تمدن ساز

حجت الاسلام و المسلمین فقیه اسفندیاری، معاون امور بین الملل آستان قدس رضوی نیز با اشاره به اهداف برگزاری این اجلاسیه گفت: اجلاسیه بین المللی «بانوان پیشرو در تمدن سازی فاطمی» با هدف تبیین شاخصه‌های بانوان تمدن ساز و همچنین ایجاد شبکه فعال بین المللی متناسب با ظرفیت‌های آستان قدس رضوی، بسترسازی ایجاد تعامل با تشکل‌های بانوان بین الملل و تبیین جایگاه زنان در حوزه مقاومت و عدالت، برگزار شد.

فقیه اسفندیاری گفت: در این مراسم ۱۲۰ مهمان از بیش از ده کشور مانند انگلستان، استرالیا، بحرین، پاکستان، افغانستان و هندوستان شرکت داشته‌اند؛ این اجلاسیه به مدت دو روز برگزار می‌شود. معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی افزود: این اجلاسیه دارای کمیسیون‌های سه گانه تخصصی است که ام‌فروه نقوی، فعال تشکل لبیک یا زهرا در انگلستان و جمال الساعدی پژوهشگر و فعال فرهنگی مسلمان از استرالیا از سخنرانان این مراسم هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->